§ 1 Postanowienia wstêpne
1. Wikam.com.pl jest sklepem internetowym, którego w³a¶cicielem jest firma WIKAM Reklama i Dekoracje Albert Wi¶niewski Babinek 5, 74-202 Bielice. Regon 812101907, NIP 854 157 47-74, wpis do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej pod numerem 303 prowadzonym przez Wójta Gminy Bielice z dnia 15.01.2001 r.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do przedsiêbiorców korzystaj±cych ze sklepu i okre¶la zasady korzystania z tego sklepu oraz tryb i zasady zawierania umowy-sprzeda¿y na odleg³o¶æ z klientem.
§ 2 Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawieraj±ca ze Sprzedawc± umowê w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest zwi±zany bezpo¶rednio z jej dzia³alno¶ci± gospodarcz± lub zawodow±.
2. Sprzedawca osoba fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± pod firm± WIKAM Reklama i Dekoracje Albert Wi¶niewski
3. Klient ka¿dy podmiot dokonuj±cy zakupów za po¶rednictwem Sklepu.
4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcê pod adresem internetowym www.wikam.com.pl.
5. Umowa zawarta na odleg³o¶æ - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odleg³o¶æ (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecno¶ci stron, z wy³±cznym wykorzystaniem jednego lub wiêkszej liczby ¶rodków porozumiewania siê na odleg³o¶æ do chwili zawarcia umowy w³±cznie.
6. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
7. Zamówienie - o¶wiadczenie woli Klienta sk³adane za pomoc± Formularza Zamówienia i zmierzaj±ce bezpo¶rednio do zawarcia Umowy Sprzeda¿y Produktu lub Produktów ze Sprzedawc±.
8. Konto – konto klienta w Sklepie, s± w nim gromadzone s± dane podane przez Klienta oraz informacje o z³o¿onych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
9. Formularz rejestracji formularz dostêpny w Sklepie, umo¿liwiaj±cy utworzenie konta.
10. Formularz zamówienia interaktywny formularz dostêpny w Sklepie umo¿liwiaj±cy z³o¿enie Zamówienia, w szczególno¶ci poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz okre¶lenie warunków Umowy Sprzeda¿y, w tym sposobu dostawy i p³atno¶ci.
11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne s± wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a tak¿e istnieje mo¿liwo¶æ ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególno¶ci ilo¶ci produktów.
12. Produkt – dostêpna w Sklepie rzecz bêd±ca przedmiotem Umowy Sprzeda¿y miêdzy Klientem a Sprzedawc±, typu: naklejka, szablon, baner, inne dekoracje i produkty.
§ 3 Kontakt ze sklepem
Adres: Babinek 5, 74-202 Bielice, adres e-mail: biuro@wikam-dekoracje.pl
Numery telefonów: 91 56 44 452, 661 440 819, 663 213 843
Numer rachunku bankowego: Bank BNP Paribas 89 2030 0045 1110 0000 0188 6220
Kontakt telefoniczny w godzinach pracy: 7.00 – 17.00.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu (przegl±dania asortymentu, sk³adania zamówieñ na Produkty) niezbêdne s±:
a. Urz±dzenie koñcowe z dostêpem do sieci Internet, typu: komputer, laptop, tablet, smartfon.
b. Przegl±darka internetowa typu Mozilla Forefox, Google Chrome, Internet Explorer lub inna zaktualizowana i prawid³owo skonfigurowana.
c. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
d. W³±czona obs³uga plików cookies.
§ 5 Informacje ogólne
1. Wszystkie ceny w sklepie internetowym s± wyra¿one w z³otych i s± cenami brutto z uwzglêdnieniem stawki zwolnionej vat. Sprzedawca jest zwolniony z podatku vat.
2. Sprzedawca prowadzi tylko sprzeda¿ wysy³kow± i jest zwolniony z obowi±zku ewidencji przy pomocy kasy fiskalnej - sprzeda¿ bezrachunkowa. Faktura jest wystawiana na ka¿de ¿yczenie klienta.
3. Koñcowa kwota do zap³aty sk³ada siê z ceny za produkt oraz kosztu dostawy.
§ 6 Zak³adanie Konta w Sklepie
1. Aby za³o¿yæ Konto w Sklepie nale¿y wype³niæ Formularz rejestracji. Niezbêdne jest podanie podstawowych danych osobowych, loginu oraz has³a.
2. Za³o¿enie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie siê na Konto odbywa siê poprzez podanie loginu i has³a ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma mo¿liwo¶æ w ka¿dej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytu³u jakichkolwiek op³at usun±æ Konto poprzez wys³anie stosownego ¿±dania do Sprzedawcy, w szczególno¶ci za po¶rednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady sk³adania Zamówienia
1. Sprzeda¿ Produktów odbywa siê za po¶rednictwem Sklepu przez 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobê. W tym celu nale¿y:
a) Wybraæ Produkt bêd±cy przedmiotem Zamówienia i okre¶liæ jego cechy: wielko¶æ, kolor, odbicie lustrzane (nie w ka¿dym przypadku) a nastêpnie klikn±æ przycisk „Dodaj do koszyka”
b) Wybraæ jeden z dostêpnych sposobów p³atno¶ci i wysy³ki.
c) Zalogowaæ siê lub skorzystaæ z mo¿liwo¶ci z³o¿enia Zamówienia bez rejestracji.
d) Je¿eli wybrano mo¿liwo¶æ z³o¿enia Zamówienia bez rejestracji nale¿y wpisaæ dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nast±piæ dostawa Produktu, wpisaæ ewentualne dane do faktury vat oraz dane do wysy³ki je¶li s± inne ni¿ dane odbiorcy Zamówienia.
e) Klikn±æ przycisk „Potwierdz zakup”
f) Op³aciæ zamówienie w okre¶lonym terminie.
2. Zamówienia mo¿na sk³adaæ równie¿ telefonicznie w godzinach pracy Sklepu: poniedzia³ek-pi±tek 7.00-17.00.
§ 8 Metody dostawy oraz p³atno¶ci
1. Klient mo¿e skorzystaæ z nastêpuj±cych metod dostawy zamówionego Produktu:
a) Przesy³ka pocztex48,
b) Przesy³ka polecona pocztowa,
c) Przesy³ka kurierska DHL/DPD
d) Przesy³ka zagraniczna GLS
2. Klient mo¿e skorzystaæ z nastêpuj±cych metod p³atno¶ci:
a) P³atno¶æ za pobraniem,
c) P³atno¶æ przelewem na konto Sprzedawcy,
c) P³atno¶ci elektroniczne,
d) P³atno¶æ kart± p³atnicz±.
3. Szczegó³owe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod p³atno¶ci znajduj± siê na podstronie: Wysylka.
§ 9 Wykonanie umowy sprzeda¿y
1. Zawarcie Umowy Sprzeda¿y miêdzy Klientem a Sprzedawc± nastêpuje po uprzednim z³o¿eniu przez Klienta Zamówienia za pomoc± Formularza zamówienia w Sklepie internetowym Regulaminu lub z³o¿enia zamówienia telefonicznego zgodnie z § 6.
2. Po z³o¿eniu Zamówienia Sprzedawca niezw³ocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocze¶nie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjêcie do realizacji nastêpuje poprzez przes³anie przez Sprzedawcê Klientowi stosownej wiadomo¶ci e-mail na podany w trakcie sk³adania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej o¶wiadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjêciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzeda¿y. Z chwil± otrzymania przez Klienta powy¿szej wiadomo¶ci email zostaje zawarta Umowa Sprzeda¿y miêdzy Klientem a Sprzedawc±.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a) p³atno¶ci przelewem, p³atno¶ci elektronicznych albo p³atno¶ci kart± p³atnicz±, Klient obowi±zany jest do dokonania p³atno¶ci w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzeda¿y w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b) p³atno¶ci za pobraniem przy odbiorze przesy³ki, Klient obowi±zany jest do dokonania p³atno¶ci przy odbiorze przesy³ki.
4. Produkt zostanie wys³any przez Sprzedawcê w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrze¿eniem ustêpu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas sk³adania Zamówienia.
5. W przypadku zamówienia Produktów o ró¿nych terminach dostawy, np. 24 godziny przy naklejkach jednokolorowych i 48 godzin przy naklejkach wielokolorowych, terminem dostawy jest najd³u¿szy podany termin, czyli 48 godzin.
6. Pocz±tek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy siê w nastêpuj±cy sposób:
a) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci przelewem, p³atno¶ci elektroniczne lub kart± p³atnicz± od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzeda¿y
7. Dostawa Produktu odbywa siê na terenie Polski, krajów Unii Europejskiej i Europy.
8. Dostawa produktu jest odp³atna, chyba ¿e Umowa Sprzeda¿y stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym op³aty za transport, dostarczenie i us³ugi pocztowe) s± wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zak³adce wysylka oraz w trakcie sk³adania Zamówienia, w tym tak¿e w chwili wyra¿enia przez Klienta woli zwi±zania siê Umow± Sprzeda¿y.
§ 10 Informacje o produktach
1. Niektóre farby lateksowe b±d¼ akrylowe z dodatkiem lateksu (równie¿ z dodatkiem ¿ywicy) mog± niekorzystnie wp³ywaæ na przyczepno¶æ naklejek ¶ciennych. Aby sprawdziæ naklejkê na swojej ¶cianie zaleca siê zakup próbek lub kontakt telefoniczny, ewentualnie zakup naklejek welurowych posiadaj±cych mocniejszy klej.
2. Sprzedawca wykonuje równie¿ naklejki b±d¼ szablony pod konkretne zamówienie klienta. Tworzone s± wtedy inne wymiary ni¿ standardowe, drukowane inne kolory ni¿ standardowe - zgodnie z dyspozycj± klienta. Takie naklejki i szablony nie podlegaj± zwrotowi zgodnie z §11 pkt 7 Regulaminu.
§ 11 Prawo odst±pienia od umowy
1. Konsument mo¿e w terminie 14 dni odst±piæ od Umowy Sprzeda¿y bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu okre¶lonego w ust. 1 rozpoczyna siê od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej ni¿ przewo¼nik.
3. Konsument mo¿e odst±piæ od Umowy, sk³adaj±c Sprzedawcy o¶wiadczenie o odst±pieniu od Umowy. Do zachowania terminu odst±pienia od Umowy wystarczy wys³anie przez Konsumenta o¶wiadczenia przed up³ywem tego terminu.
4. O¶wiadczenie mo¿e byæ wys³ane za pomoc± tradycyjnej poczty, b±d¼ drog± elektroniczn± poprzez przes³anie o¶wiadczenia na adres email Sprzedawcy lub przez z³o¿enie o¶wiadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy dane kontaktowe Sprzedawcy zosta³y okre¶lone w § 3. O¶wiadczenie mo¿na z³o¿yæ równie¿ na formularzu, którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz za³±cznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowi±zkowe.
5. W przypadku przes³ania o¶wiadczenia przez Konsumenta drog± elektroniczn±, Sprzedawca niezw³ocznie prze¶le Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres email potwierdzenie otrzymania o¶wiadczenia o odst±pieniu od Umowy.
6. Skutki odst±pienia od Umowy:
a) W przypadku odst±pienia od Umowy zawartej na odleg³o¶æ Umowê uwa¿a siê za niezawart±.
b) W przypadku odst±pienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni od dnia otrzymania o¶wiadczenia Konsumenta o odst±pieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego p³atno¶ci, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyj±tkiem dodatkowych kosztów wynikaj±cych z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego ni¿ najtañszy zwyk³y sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcê.
c) Zwrotu p³atno¶ci Sprzedawca dokona przy u¿yciu takich samych metod p³atno¶ci, jakie zosta³y przez Konsumenta u¿yte w pierwotnej transakcji, chyba ¿e Konsument wyra¼nie zgodzi³ siê na inne rozwi±zanie, które nie bêdzie siê wi±za³o dla niego z ¿adnymi kosztami.
d) Sprzedawca mo¿e wstrzymaæ siê ze zwrotem p³atno¶ci do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odes³ania, w zale¿no¶ci od tego, które zdarzenie nast±pi wcze¶niej.
e) Konsument powinien odes³aæ Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ 14 dni od dnia, w którym poinformowa³ Sprzedawcê o odst±pieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, je¶li Konsument ode¶le Produkt przed up³ywem terminu 14 dni. Produkt powinien by¿ podobnie spakowany jak dotar³ do klienta: du¿e naklejki i szablony w takturowej tubie, ma³e naklejki i szablony w usztywnianej kopercie. Inne produkty poodbnie jak zosta³y wys³ane do Klienta.
f) Konsument ponosi bezpo¶rednie koszty zwrotu Produktu, tak¿e koszty zwrotu Produktu, je¶li ze wzglêdu na swój charakter Produkt ten nie móg³ zostaæ w zwyk³ym trybie odes³any poczt±.
g) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie warto¶ci Produktu wynikaj±ce z korzystania z niego w sposób inny ni¿ by³o to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7. Prawo do odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem ¶wiadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany wed³ug specyfikacji Konsumenta lub s³u¿±cy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, tzn. zamówienia na indywidualne zamówienie Klienta najczê¶ciej naklejki i szablony.
§ 12 Reklamacja i gwarancja
1. Umow± Sprzeda¿y objête s± nowe Produkty.
2. W przypadku wyst±pienia wady zakupionego u Sprzedawcy produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotycz±ce rêkojmii w kodeksie cywilnym.
3. Reklamacjê nale¿y zg³osiæ pisemnie lub drog± elektroniczn± na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za po¶rednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za po¶rednictwem Sklepu internetowego zbierane s± w celu realizacji Umowy Sprzeda¿y, a je¿eli Klient wyrazi na to zgodê tak¿e w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mog± byæ:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesy³k± pocztow± lub przesy³k± kuriersk±, Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewo¼nikowi lub po¶rednikowi realizuj±cemu przesy³ki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu p³atno¶ci elektronicznych lub kart± p³atnicz± Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obs³uguj±cemu powy¿sze p³atno¶ci w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbêdnych do zawarcia Umowy Sprzeda¿y skutkuje brakiem mo¿liwo¶ci zawarcia tej¿e umowy.
§ 14 Postanowienia koñcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane s± w jêzyku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z wa¿nych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów p³atno¶ci i dostaw w zakresie, w jakim te zmiany wp³ywaj± na realizacjê postanowieñ niniejszego Regulaminu. O ka¿dej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maj± zastosowanie powszechnie obowi±zuj±ce przepisy prawa polskiego, w szczególno¶ci: Kodeksu cywilnego; ustawy o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystaæ z pozas±dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeñ. W tym celu mo¿e z³o¿yæ skargê za po¶rednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostêpnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
ZMIANY
Do dnia 31.01.17 r. §5 brzmia³ nastêpuj±co:
§ 5 Informacje ogólne 1. Wszystkie ceny w sklepie internetowym s± wyra¿one w z³otych i s± cenami brutto z uwzglêdnieniem 23% podatku vat.
Do dnia 30.03.19 § 3 brzmia³ nastêpuj±co:
§ 3 Kontakt ze sklepem Numer rachunku bankowego: Bank BG¯ BNP Paribas 89 2030 0045 1110 0000 0188 6220.